وی در پایان گفت: امیدواریم با پذیرش هزینههای متعارف دموراژ که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان یک شرکت مورد تاکید حاکمیت اعلام کرده و تعیین زمان دموراژ توسط سازمان بنادر مشکلات این بخش و یکی از مشکلات عمده فعالیتهای تجاری حل شود.
به گزارش ایسنا، محمد مهدی نهاوندی گفت: هزینه دموراژ هزینه استانداردی است که در تمام دنیا در صورت وقوع معطلی برای وسیله حمل و نقل باید توسط صاحب کالا پرداخت شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهادههای دام وطیور تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ملزم هستیم این هزینه را به فروشنده خارجی پرداخت کنیم ولی سازوکاری برای ثبت آن در دفاتر مالی وجود ندارد و مجبوریم برای تامین آن به بازار آزاد رجوع کنیم که آن هم در مقررات دیگری برای ما مسئولیتهای حقوقی ایجاد کرده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهادههای دام وطیور گفت: سازوکاری برای ثبت و پذیرش هزینههای دموراژ با ارز آزاد در سازمان امور مالیاتی وجود ندارد.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402121612031/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%98-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF
وی افزود: در ایران هم تا سال ۱۳۹۷ بانک مرکزی آن را انجام میداد و پیش بینی آن هم در ضوابط و مقررات شده بود. اما از سال ۱۳۹۷ با تحولاتی که در حوزه ارز ایجاد شد، محدودیتهایی اعمال شد.