وی در پایان گفت: امیدواریم با پذیرش هزینههای متعارف دموراژ که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان یک شرکت مورد تاکید حاکمیت اعلام کرده و تعیین زمان دموراژ توسط سازمان بنادر مشکلات این بخش و یکی از مشکلات عمده فعالیتهای تجاری حل شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهادههای دام وطیور تصریح کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ملزم هستیم این هزینه را به فروشنده خارجی پرداخت کنیم ولی سازوکاری برای ثبت آن در دفاتر مالی وجود ندارد و مجبوریم برای تامین آن به بازار آزاد رجوع کنیم که آن هم در مقررات دیگری برای ما مسئولیتهای حقوقی ایجاد کرده است.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402121612031/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%98-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF
وی افزود: در ایران هم تا سال ۱۳۹۷ بانک مرکزی آن را انجام میداد و پیش بینی آن هم در ضوابط و مقررات شده بود. اما از سال ۱۳۹۷ با تحولاتی که در حوزه ارز ایجاد شد، محدودیتهایی اعمال شد.
به گزارش ایسنا، محمد مهدی نهاوندی گفت: هزینه دموراژ هزینه استانداردی است که در تمام دنیا در صورت وقوع معطلی برای وسیله حمل و نقل باید توسط صاحب کالا پرداخت شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهادههای دام وطیور گفت: سازوکاری برای ثبت و پذیرش هزینههای دموراژ با ارز آزاد در سازمان امور مالیاتی وجود ندارد.