طبق گزارش رویترز، بیامو اعلام کرد که افزایش درآمد آن نیز به دلیل فروش بالاتر مدلهای خودروی برقی و رده بالای خودروهای الکتریکی بوده است. این شرکت در سال گذشته ۷۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ خودروهای برقی تحویل داد و به سهم ۱۵ درصدی از فروش گروهی دست یافت.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402122718806/%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AF
سهام بیامو پس از اینکه این خودروساز لوکس آلمانی حاشیه سود اصلی خودرو در سال ۲۰۲۳ قبل از بهره و مالیات را ۹.۸ درصد گزارش کرد، ۲.۷ درصد کاهش یافت.
درآمد گروه آن در سال ۲۰۲۳ با ۹ درصد افزایش به ۱۵۵ میلیارد یورو رسید اما سود خالص سالانه این شرکت بیش از یک سوم کاهش یافت و به ۱۲ میلیارد یورو رسید.
به گزارش ایسنا، تحلیلگران جی پی مورگان اظهار کردند که هزینههای تحقیقو توسعه بالاتر، افزایش هزینههای تولید و سهم بالاتر خودروهای برقی بر حاشیههای بیامو تاثیر گذاشته است.
هزینه تحقیق و توسعه بیامو در سال گذشته با ۱۳.۸ درصد افزایش به ۷.۵ میلیارد یورو (۸.۲ میلیارد دلار) به بالاترین سطح خود رسید زیرا این شرکت بر برقیسازی و دیجیتالیسازی بیشتر وسایل نقلیه خود و رانندگی خودکار تمرکز کرد.