کتاب حاضر برای دانشجویان رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس اقتصاد خرد به ارزش 2 واحد تدوین شده است امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر پژوهشگران نیز از آن بهره مند شوند . انصاری و همکاران، درامدی به مبانی اقتصاد خرد با نگرش اسلامی، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۷۸، چاپ اول، ص۱۳. انصاری و همکاران، درامدی به مبانی اقتصاد خرد با نگرش اسلامی، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۷۸، چاپ اول، ص۱۲. درس اقتصاد خرد و کلان از نظر ضریب ,اهمیت کمی در کنکور دارد (ضریب ۲) و ۲۰ تست از این درس در کنکور مطرح میشود که در این محصول اقتصاد خرد و کلان با تدریس بسیار جامع استاد علی صادقین که با حدود۲۸ ساعت آموزش و ۲ لوح فشرده آموزشی میتوانید موفقیت خود را در پاسخ به این سؤالات تضمین کنید.
بهترین کتاب ها در زمینه یادگیری اقتصاد خرد
اقتصاد کلان در حوزهی سیاست نیز برای ارزیابی نقش نهادها و احزاب سیاسی در تعیین نتایج سیاسی، و در موسسه حقوقی برای بررسی کارآمدی نهادهای رقابتی، و در امور عمومی برای تعیین مالیاتها و سیاستهای هزینهای لازم برای اقتصاد یک کشور مورد استفاده قرار میگیرد. مطابق روال کتب اقتصاد خرد، ابتدا مفاهيم اصلی اقتصادي مطرح و سپس به مفهوم عرضه و تقاضا پرداخته شده است. در ادامه با طرح مسئله کششها و مطلوبيت، به رفتار مصرفکنندگان اشاره شده است. فصل پنجم و ششم کتاب حاضر به رفتار توليدكنندگان از بعد هزینهها و درآمدهاي توليد و درنتیجه شکلگیری بازارهاي رقابت و انحصار در فصل هفتم اشاره میکند.
- به این منظور بهتر است با منابع اقتصاد خرد آشنا شوید و همچنین اهمیت و پیش نیاز های اساسی برای مطالعه و فرا گیری این درس را بدانید.
- ارزشهای اقتصاد اسلامی به طور روشن سربر پایه منابع اسلامی قرار دارند و جزئی از سیستم اقتصاد اسلامی است .
- رجایی، سیدمحمدکاظم، اقتصاد خرد با نگرش اسلامی، قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و موسسه امام خمینی، ۱۳۹۱، چاپ اول، ص۱۵.
- هدف مصرف کننده به حداکثر رساندن مطلوبیت حاصل از مصرف کالاها و خدمات گوناگون است .منتها در این راه مصرف کننده با محدودیتی مواجه است که این محدودیت همان درآمد و بودجه مشخص وی است پس درک می شود که مصرف کننده نمی تواند از هریک از کالاها و خدمات موجود و آن هم به اندازه دلخواهش مصرف کند .
- اگر چهار فرضیه بالا را بپذیریم می توانیم نقشه ترجیحات مصرف کننده را بدست آوریم .
این علم می خواهد بفهمد که چه الگویی در ذهن خریدار برای خرید و کالا و خدمات وجود دارد و چه مولفه هایی روی نگرش او تاثیر گذار است. از جنبه تولید کننده نیز، چه مجله خبری بازرگانی عناصری سبب می شود تا قیمت تمام شده کالا و خدمات، کاهش یا افزایش یابد. چه عواملی سبب می شود که تولید کالا و خدمات در یک بازار، مغلوب بازارهای دیگر شود.
اگر قصد دارید، توانایی خوبی در تجزیه وتحلیل مسائل تجارت بین المللی، اقتصاد ریسک و اقتصاد راه داشته باشید، کتاب لیارد را توصیه می کنیم. 1- فرض می کنیم که کالاهای مورد نظر دارای مطلوبیت نهایی مثبت هستند یا به عبارت ساده تر فرض بر این است که مقدار بیشتر ازهر کالا ترجیح دارد. اگرچه در این دیدگاه، موضوع مورد مطالعه فرد یا افراد و بنگاهها و گروهها بوده است ولی چنین میپنداشتند که همین افراد و گروهها و بنگاهها در سطح خرد، کل جامعه را تشکیل میدهند. لذا اگر افراد به تعادل برسند، میتوان نتیجه گرفت که کل جامعه نیز به تعادل دائمی میرسد. اما در انتهای دهه ۱۹۲۰، این عمل اتفاق نیفتاد و کشورها به دنبال اعمال یک سیاست انقباضی به تعادل دائمی خود بر نگشتند و دچار رکود شدید شدند.
آشنایی با کاپیتالیسم و سرمایه داری و کتابشناسی از مارکس تا شومپیتر
برای درک بهتر محدب بودن منحنی های بی تفاوتی به بخشی از منحنی i1 که بین دو نقطه A و C و بخشی که بین دو نقطه B و D قرار دارد توجه کنید . حرکت از A به B با مبادله مقادیر قابل توجهی از کالای y مقدار نسبتاً کمی از کالای x را می توان بدست آورد ولی حرکت از B به D نشان می دهد که مصرف کننده حاضر است مقدار کمی از کالای y و مقدار بیشتری از کالای x را دریافت کند . توجه کنید که بین A وC مقدار بیشتری از کالای y مصرف می شود و به نظر می رسد که مطلوبیت نهایی حاصل از کالای y جزیی باشد در حالی که مقدار کمی از کالای x مصرف می شود و مطلوبیت نهایی آن به نظر زیاد می رسد. تابع فوق تابع تقاضا نام دارد که در آن مقدار تقاضای کالای x و Px قیمت آن کالا است .