یک تصویر رنگی در قطع مربع از چهره صاحب اثر از زاویه روبهرو با سایز حداکثر 500kb (خانمها با حجاب- اما الزامی به پوشش مقنعه نیست). برای ثبت نام در رقابت، شرکت کنندگان باید مجموعه ای از پنج تصویر را که با موضوع یکسان خلقشده است ارسال کنند. به طور مثال اگر کودک شما امروز به پارک رفته باشد با کشیدن یک نقاشی کودکانه جدید، احساسات خود را از رفتن به پارک به شما نشان می دهد. این نمایشگاه محیطی الهام بخش و پرورش دهنده برای تصویرسازان جوان و هنرمندان کتاب کودک از سراسر جهان فرصتی برای درک دیدگاه های خود است. این مسابقه از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۵، فرصتی برای تصویرگران جوان فراهم کرده تا استعداد خود را به نمایش بگذارند و سعی داشته تا پلی باشد بین تصویرگران و ناشران سرتاسر جهان. شرکت در این مسابقه فقط بهصورت انفرادی است و امکان شرکت بهصورت گروهی وجود ندارد. ویروس کرونا در سراسر جهان بهویژه در ایران (بهعنوان یکی از کانونهای اصلی بیماری) تأثیرات وسیعی در نحوه زندگی انسان به وجود آورده است: ازجمله این تأثیرات میتوان از کنشهای اجتماعی تا شکل ظاهری شهرها، ممنوعیت تردد و ایجاد قرنطینه، خلوت شدن فضاهای عمومی و بروز رفتارهای اجتماعی منحصربهفرد نام برد؛ شهر فریاد سکوت مردمانی شده است که اغلب آنها در قرنطینه اجباری به سر میبرند و صحنه امروز شهرها چیزی جز تاریکی و انزوا نیست.
این همان کاری است که من می خواهم انجام دهم.» ” چنین پروژه هایی است که مناسب ارسال براین این رقابت است. تصویر ساز باید یاد بگیرد و بداند که ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن ، سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمودی را زیر نظر داشته باشد .تصویر گر باید سعی کند پیام هایی که در صد انتقال آن می باشد از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب افکارش ،بسیار غنی و با ارزش و با رعایت همه جانبه اصول زیبایی شناسی ارائه دهد . ناشرانی که قصد ارسال اثر به این نمایشگاه را دارند تنها می توانند آثارشان را از بین کتاب هایی انتخاب کنند که در کاتالوگ کتاب هایشان به ثبت رسیده است. طراح با شرکت در این مسابقه حق هرگونه استفاده چاپی و دیجیتالی از اثر ارسالی را با حفظ حقوق معنوی طراح برای مجله فرهنگی-هنری کوچهباغ هنر و اندیشه قائل میشود.
می توان پسته را در بسته های مقوایی مشابه قوطی های فلزی که در بالا به آن ها اشاره شد قرار داد. •با توجه به تمام مشكلات و شرایط موجود، چه كاری برای بهبود وضعیت می توان انجام داد؟ در طراحی باید به این نکته توجه کرد که مخاطب چه کسی است و نوع محصول عرضه شده چیست که بر این اساس با درک و شناخت کافی از علم، هنر، خلاقیت و تسلط بر روان شناسی رنگ ها طرحی را آماده کند که مورد توجه تمامی اقشار و مصرف کنندگان قرار بگیرد. اگر می خواهید بسته بندی خود را در نهایت زیبایی و ظرافت طراحی کرده و جلوه بی نظیری به برند خود ببخشید، باید پیش از هر کاری اطلاعات لازم را در مقوله های زیر کسب کنید:رنگ ها: باید برای چاپگرتان مشخص کنید که میخواهید از مدل رنگی CMYK ( یکی از مدل رنگی پر کاربرد در فرآیند چاپ که حرف C به رنگ آبی، M به رنگ قرمز، Y به رنگ زرد و K به رنگ مشکی اشاره دارد) استفاده کنید یا PMS (اطلس رنگ پنتون).فونت ها: باید مناسب ترین فونت را انتخاب کرده و نحوه استفاده از آن را مشخص کنید.لوگو: اگر قرار است لوگوی خود را در دل طراحی بسته بندی بگنجانید، اطمینان یابید که فایل وکتور آن در دسترس است.متن هایی که باید بر روی بسته بندی درج شوند: این که چه متنی باید بر روی بسته بندی نوشته شود، به محصول شما و صنعتی که در آن مشغول فعالیت هستید، بستگی دارد.
مثلا ، جهت طراحی بسته بندی خلاقانه باید تجربه مخاطبان محصول داخل بسته بندی خلاقانه و این موضوع که مخاطبین بازار هدف به چه شکل از محصول استفاده می نمایند را در راس امور قرار دهید. هنگام انتخاب این گزینه، نرمافزار ادوبی فتوشاپ از تکنولوژی هوش خود استفاده کرده و تنها سوژهی موجود در عکس را انتخاب میکند و این کار را هم معمولا خیلی خوب انجام میدهد. وظیفه اصلی بسته بندی محافظت از محصول است.بسته بندی با برچسب های استاندارد این امکان را به ما میدهد تا متوجه شویم چه نوع محصولی داخل بسته قرار دارد و شرایط حفظ و نگهداری آن چگونه است. پس این نشان میدهد که افراد مختلف تجربه متفاوتی در ذهن درونیشان دارند.
در چاپ لیبل نیز باید اطلاعات تماس شرکت به تشریحی ترین شکل نوشته شود. همانطور که ادبیات و سبک های ادبی مـحدودیت و ثـباتی ندارند و در طول زمان تغییر و تکامل مییابند، در تصویرگری کتاب ها نیز هرروزه از روش های جدیدتری استفاده میشود تا حس کنجکاوی کودکان را بیشتر تـحریک کـرده و رضـایت خاطر آنها را فراهم کند. صحبت کردن با مشتری برای انتخاب برخی از بازارهای هدف و انجام برخی از تحقیقات بازار در بسته بندی در همان بخش برای دریافت حس رنگ، گرافیک و تایپ های که احساس مناسب به مشتری خریدار بدهد الزامی می باشد .یک نکته مهم دیگر این است که بسته بندی خود را از دیدگاه احساسی طراحی کنید.
جایزهای به آثار منتخب اهدا میشود؟ آثار منتخب در مجله فرهنگی- هنری کوچه و رسانههای معماری معاصر ایران، دانشجویان معماری، هنر و معماری آبگینه و آرکی تاک منتشر خواهد شد و پس از بازگشت جامعه به روال عادی به پاس تقدیر از آثار برگزیده طی مراسمی هدایای فرهنگی به طراحان برتر اهدا خواهد شد. است. پنج مصاحبه با پنج تصویرگر خارجی -در زمینههای مختلف- نیز در متن کتاب گنجانده شده و آنرا به منبع خوبی برای علاقهمندان تصویرسازی و دانشجویان طراحیگرافیک تبدیل کرده است. بنابراین به عنوان عامل کلیدی عرضه محصول به بازار محسوب شده و امروزه در فرآیند تولید، نیازمند برنامه ریزی و صرف هزینه است که در غیر این صورت می تواند باعث وارد شدن خساراتی به تولید کننده شود و سهم بازار را تسلیم رقبا کند. دور بمانند. در غیر اینصورت، تغییرات به وجود آمده میتواند از لحاظ فیزیکی، شیمیایی و درمانی، به خاصیت دارو آسیب وارد کرده و منجر به ایجاد میکروب شود. اثری که وارد می کنید می تواند در هر مدیایی باشد و به هر شکلی تحقق یافته یا منتشر شود. آیا طراحی باید در قالب سبک یا حنبش خاصی باشد؟ هر یک از این جعبه بندی ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.
جوایز تصویرگری جهانی AOI ، جامع ترین و قابل توجه ترین مسابقه جوایز و تصویرگری در انگلستان است که توسط انجمن (AIO) انجمن Illustrators با همکاری دایرکتوری تصویر سازی مستقر در ایالات متحده برگزار می شود ، اخیراً برای سالهای ۲۰۲۰ افتتاح شده است. لازم به ذکر است در این سال ها کاتالوگ سالانه فرفرهی طلایی به مرجع قابل استنادی برای ناشرانی تبدیل شده که به دنبال کشف استعدادهای ناب تصویرگری هستند. » این مبحث با تصاویر و توضیحاتی از اولین کتابهای تصویرسازی شده جهان در ۸۶۸ میلادی، قرون وسطی و.. رقابت فرفرهی طلایی سال ۲۰۱۹ با دریافت نزدیک به ۱۰۰۰۰ اثر از ۱۹۹۹ تصویرگرِ ۷۲ کشور جهان شکل گرفت. چرا که آن نمونههای طراحی یک فرهنگ مخاطب خاص کشور و زبان خود را هدف گرفتند و شما قرار نیست با بازگرداندن این به بسته بندی ها به فارسی و برای مخاطب ایرانی، تاثیر زیادی ببینید. داوران این رقابت از پنج کشور متفاوت، شامل چین و دیگر کشورها، انتخاب خواهند شد. برای شناسایی و بها دادن هرچه بیشتر به تصویرگران بااستعداد، فرفره طلایی چین در سال ۲۰۲۰ چهار نوع جایزه مختلف را تدارک دیده است. 8. با طراحی لوگو در بندرعباس میتوانید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.
و کتابهایی از قرن سوم و چهارم هجری و نمونههایی از اولین مجلهها و تصاویر تبلیغاتی ایران ادامه پیدا میکند و با مثالهایی از تصویرسازی پس از انقلاب پایان مییابد. در این مسابقه هم برآن شدیم که با توجه به لمس مستقیم شرایط، به ثبت و ضبط هنری این ایام از این واقعه تلخ تاریخی در چهارچوب هنر تصویرسازی دیجیتال بپردازیم. در طراحی بسته بندی محصولات در کنار علم و فناوری بسته بندی از دانش بازاریابی و هنر گرفیک هم استفاده میشود. یکی از انواع روشهای بسته بندی که اخیرا هم متداول شده است، آن است که محصولات را به صورت شفاف و واضح نشان دهیم. وقتی به ارسال اثرتان فکر می کنید، حتما معیارهای داوری را در نظر بگیرید ، به تصویری فکر کنید که واقعا آواز می خواند – با جرقه ای که آن را از صفحه کاغذ یا صفحه نمایش به بیرون پرتاب کند. استفاده از حروف و تایپوگرافی در طراحی دیجیتال بلامانع است. شركت براي کلیه علاقهمندان بلامانع است. تصویرسازی از هنرهایی است که پیشینهی طولانی مدت دارد، انسانهای اولیه سعی کردند برای ثبت وقایع تاریخی و زندگی روزمره خود از طراحی استفاده کنند و در نتیجه سبب متولدشدن تصویرسازی شد. خیر، در استفاده و پیروی از سبک و جنبشهای هنری آزاد هستید.
ثبت نام می تواند توسط هنرمندان، مدارس، انجمن ها و سایر سازمان های شخص ثالث انجام شود. حال در دورانی که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بیماری کرونا را بزرگترین چالش جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم ارزیابی کرده و گفته است که این چالش بزرگ «پاسخی قوی و مؤثر» از بشریت طلب میکند؛ و با توجه به آینده نامعلومی که برای جامعه بشری رقم زده است، بهیقین با عبور از آن تا سالها سوژه کار هنرمندان فیلمساز، عکاس، نقاش و دیگر هنرمندان خواهد بود. معتقدیم در خلق آثار هنری ماندگار در طی تاریخ دغدغههای اجتماعی هنرمند نقش بسزایی داشته است و اگر این دغدغه نبود فیلمهایی ازجمله «آلمان، سال صفر»، «پیانیست»، «ستیغ هکسا»، «دانکرک» و بسیاری فیلمهای دیگر تا به همین امروز با فاصله بیش از 60 سال پس از پایان آن به موضوع جنگ جهانی دوم نمیپرداختند.
یک لوگوی برند خوب حس کنجکاوی یک مشتری احتمالی را برای دانستن بهتر با نام لوگو ایجاد می کند. این آژانس توضیح میدهد: «ما این پرچم ها را ساده کردیم تا یک زبان مشترک ایجاد کنیم. که تاکنون کامل تر از آن را در زبان فارسی مشاهده نکرده شرکت طراحی بسته بندی ایم. هر طراح ميتواند حداكثر با ارائه (2) اثر در این فراخوان شركت کند. این رقابت آثاری را که با تکنیک های دستی، دیجیتالی یا ترکیبی اجرا می شوند، می پذیرد. طراحی یک لوگو یا نشانه ی متناسب با محصول که در آن نکاتی چون؛ سادگی و انسجام در اجزای، بیان تصویری مناسب، متفاوت بودن و جذاب و گیرابودن رعایت شده باشد، در توفیق فروش محصول مورد نظر و زیبایی بستهبندی آن تاثیر به سزایی دارد. مسابقه تصویرگری فرفره طلایی چین، رویدادی ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب شانگهای است که توسط روزنامه نگاران شانگهای و ناشران حمایت می شود. فرفره طلایی نه تنها یک مسابقه، بلکه برنامه ای جامع و رویدادی فراگیر شامل نمایشگاه، کتاب سال تصویرگری و کمپین های تبلیغاتی بسیار است. یک نام و نشان شسته و رفته میتواند حتی وقتی با 110 کیلومتر در ساعت در حال حرکت هستید از میان شلوغی یک بازار، روی دیوارها و تابلوهای تبلیغاتی نگاه و توجه شما را به خود جلب کند.