به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی بیامو اعلام کرد که سرمایهگذاری در الکتریکیسازی را سریعتر از برنامهریزی افزایش میدهد اما برای تعیین تاریخ پایانی تولید خودرو با موتور احتراقی اعلام می کند که خیلی زود است زیرا فروش آن همچنان در بازارهای بزرگ در حال رشد مانند چین و ایالاتمتحده قوی است.
بیامو در نیمه اول به میزان قابلتوجهی درآمد بالاتری را به خود اختصاص داد و ۷۴ میلیارد یورو (۱۰۸.۵ میلیارد دلار سنگاپور) بود که بخشی از آن به دلیل همچنین فروش و قیمت بالاتر بود.
شرکت خودروسازی بیامو به هدف خودروهای الکتریکی نزدیک میشود اما اعلام کرد برای پایان کار موتورهای احتراقی خیلی زود است.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402051408384/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D9%81%D8%B9%D9%84%D8%A7-%D8%B2%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
این خودروساز در آستانه رسیدن به هدف خود یعنی فروش ۱۵ درصدی خودروهای الکتریکی باتریدار در سال جاری است و مرسدس بنز و پورشه را شکست میدهد که خودروهای برقی با باتری این شرکتها تاکنون حدود ۱۱ درصد از فروش را به خود اختصاص دادهاند.
این خودروساز با لحنی محتاطانه در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی و هشدار به کاهش مشکلات زنجیره تامین و تورم، رقبای اروپایی را تکرار کرد و در عین حال انتظارات از عملکرد خود را کمی بالاتر تنظیم کرد.
کارشناسان اظهار کردند که هیچ نشانهای وجود ندارد که جهان از خودروهای موتور احتراقی چشمپوشی کند. همانطور که فولکس واگن و مرسدس بنز نیز عنوان کرد که هنوز خیلی زود است او از تعیین تاریخ پایان هدف برای تولید آنها اجتناب کرد.
بیامو اعلام کرد درآمدهای سه ماهه دوم از قیمت گذاری و فروش بالاتر سود برده است که ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است. کارشناسان اظهار کردند که افزایش جزئی قیمت به دلیل افزایش هزینه های مواد خام بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت عنوان کرد که سود قبل از بهره و مالیات در نیمه اول سال ۹.۷ میلیارد یورو یعنی ۴۲.۶ درصد افزایش یافته است اما سود خالص به ۶.۶ میلیارد یورو کاهش یافته است که دلیل اصلی آن افزایش نرخ مالیات است.