• About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact
آژانس خبری بازرگانی
  • اخبار
No Result
View All Result
  • اخبار
No Result
View All Result
آژانس خبری بازرگانی
No Result
View All Result

راهبردهای اصلی برنامه‌ریزی و توسعه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام ابلاغ شد

سید رضا فاطمی امین توسط سید رضا فاطمی امین
3 مهر 1402
صفحه اصلی اخبار
تبصره ۲- ارزش تضمین ارائه شده، معادل قیمت افزوده شده بابت تضمین خدمات پس از فروش کالا می‌باشد که بر اساس خدمات تضمین شده در «شناسنامه خدمات پس از فروش» و پیشنهاد متقاضی، به تأیید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می‌رسد.

فرآیند اجرایی این دستورالعمل در صورت ضرورت از طریق ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با نظارت معاونت تجارت و خدمات قابل اقدام خواهد بود.



منبع

دوره ضمانت و تعهد برای کالاهای وارداتی دارای خدمات پس از فروش، حداقل معادل کالاهای تولید داخلی مشابه خواهد بود.

۱- دارا بودن قرارداد رسمی مستقیم یا غیرمستقیم با تولید کننده، که اصالت آن با تشخیص سازمان توسعه تجارت احراز می‌شود.

بر اساس این ابلاغیه که جایگزین ابلاغیه‌های قبلی، از جمله نامه شماره ۱۰۴۵۴۵/۶۰ مورخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت شده است، همه الزامات برای اعمال ضوابط خدمات پس از فروش بر اساس ماده (۴) قانون حمایت از مصرف کنندگان و قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آیین نامه‌های مربوطه بر اساس ساختار شناسنامه خدمات پس از فروش (گارانتی) و همچنین شناسه کالا و شناسه رهگیری، در سامانه‌های ذیربط اعمال می‌شود.

۲- پس از تایید صلاحیت شرکت، دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری، «شناسنامه خدمات پس از فروش» پیشنهادی متقاضی را از حیث زیرساخت‌های در اختیار و خدمات پس از فروش تضمین یا تعهد شده مورد ارزیابی قرار داده و بر اساس اسناد و مدارک مورد نیاز و ظرفیت ارائه خدمات، نسبت به رد یا تأیید درخواست متقاضی اقدام می‌نماید. برای این منظور دفتر مذکور می‌تواند از شرکت‌های بازرسی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده کند.

در ارتباط با کالاهایی که به استناد قانون یا تشخیص کمیته، نمایندگی رسمی از تولید کننده جزء الزامات است، در صورت دارا بودن شروط زیر، نمایندگی رسمی احراز می‌شود:

همچنین ارائه دهندگان خدمات پس از فروش مکلف به سپردن ضمانت نامه بانکی متناسب با حجم فعالیت خود (طبق ضوابط اعلامی کمیته) به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواهند بود.

مراحل بررسی و ارزیابی شرکت خدمات پس از فروش و شناسنامه گارانتی (خدمات پس از فروش) به‌صورت زیر خواهد بود:

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مسوولیت بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش را با همکاری اداره‌های کل صنعت، معدن و تجارت استانی برعهده خواهد داشت.

۲- ارائه تعهد خدمات پس از فروش، شامل طی مراحل مذکور در دستورالعمل حاضر، نظیر ثبت «شناسنامه خدمات پس از فروش» در سامانه، تأمین شبکه خدمات دهندگان و ارائه خدمات پس از فروش در طول دوره تعهد و تضمین

ارائه دهندگان خدمات پس از فروش، توسط دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری و بر اساس مصوبات کمیته، به‌صورت دوره‌ای، رتبه بندی و اعتبار سنجی می‌شوند. با تصویب کمیته، از ارائه خدمات توسط شرکت‌هایی که حائز رتبه لازم نشوند، جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

تبصره ۳- سقف ارزش تضمین هفت درصد است و موارد استثناء توسط کمیته تعیین می‌شود.

به گزارش آژانس خبری بازرگانی، «سید رضا فاطمی امین» در این ابلاغیه با اشاره به بازطراحی ساختار سازمانی، انجام تغییرات متناسب در نمودار سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایجاد معاونت «تجارت و خدمات» با تمرکز بر توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات در کشور در سطوح مختلف، به‌ویژه ارائه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام و به استناد قانون حمایت از مصرف کنندگان و قانون حمایت از مصرف کننده خودرو و آیین نامه‌های مربوطه، فرآیند جدید و راهبردهای اصلی برنامه‌ریزی و توسعه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام تولیدی و وارداتی در کشور را اعلام کرد.

۱- درخواست ثبت شده هر شرکت در سامانه خدمات پس از فروش، از حیث ارزیابی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های در اختیار بر اساس ویژگی‌های تعیین شده کمیته توسط دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری بررسی و نتیجه از طریق سامانه جامع گارانتی به اطلاع متقاضی خواهد رسید. گواهی نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی نیز در چارچوب همین رویه خواهد بود.

۳- صدور شناسه کالا و شناسه رهگیری برای کالاهای مشمول، مستلزم ثبت شناسنامه خدمات پس از فروش است.

تبصره ۴- در صورت احراز وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری، نیاز به تودیع تضمین فوق الذکر نخواهد بود.

۳- ارائه تعهد تأمین قطعات یدکی از طریق واردات قطعات معادل دو درصد ارزش واردات

کالاهای مشمول الزام خدمات پس از فروش، برحسب نوع کالا توسط کمیته‌ای متشکل از معاون تجارت و خدمات (رئیس)، مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری (دبیر)، نماینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نماینده سازمان توسعه تجارت و نمایندگان معاونت صنایع حمل و نقل، معاونت صنایع عمومی و معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات حسب موضوع تعیین و اعلام می‌شود.

همچنین ویژگی‌های لازم برای خدمات پس از فروش کالاهای مشمول، نظیر شرایط خدمات پس از فروش کالاهای داخلی یا وارداتی، مدت زمان اعتبار، تعداد و تعهدات شبکه خدمات، امتیازات مورد نیاز، زیرساخت‌های مورد نیاز و الزام دارا بودن نماینده رسمی از سوی این کمیته تعیین و اعلام می‌شود.

تبصره ۱- ضمانت مذکور نزد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تودیع می‌شود.

سید رضا فاطمی امین

سید رضا فاطمی امین

Next Post

راهنمای شارژ کارتریج پرینتر به زبان ساده + ویدئو تکنوسان مگ

Recommended.

محصول پروژه K۱۲۵ ایران‌خودرو زمستان امسال عرضه می‌شود

25 شهریور 1402

تولید خودروی انگلیسی به قله رسید؟

24 شهریور 1402

دانه‌بندی برنج و بادام بر اساس پردازش تصویر

26 شهریور 1402

مقالات مرتبط با اقتصاد آموزش نورمگز | commercena

24 شهریور 1402

هدف‌گذاری تجارت ۵ میلیارد دلاری با قاره آفریقا تا سال ۱۴۰۴

24 شهریور 1402

کاهش ۵۰درصدی قاچاق کالاهای اساسی در ۴ماهه نخست امسال/ قاچاق عمده آرد و روغن صفر شد

27 شهریور 1402

قانون جدید قاچاق از سوی تولیدکنندگان جدی گرفته شود

10 شهریور 1402

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از توافق بر استقرار گمرک در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند خبر داد

2 مهر 1402

تجارت ایران و هند در دولت سیزدهم ۵۳ درصد رشد کرد

25 شهریور 1402

چگونه در منزل سبزی بکاریم؟

23 شهریور 1402

یک ویروس کرونای جدید کشف شد!

25 شهریور 1402

اختلال در بازار میوه و تره‌بار در پی اغتشاشات اخیر/ ثبات قیمت میوه در بازار

25 شهریور 1402

سهم تولید داخل از نیاز بازار پوشاک چقدر است؟

23 شهریور 1402

Xiaomi Redmi K50 Gaming مشخصات گوشی موبایل شیائومی ردمی کی 50 گیمینگ مرجع موبایل ایران

3 مهر 1402

دوره کاربردی اقتصاد کلان به همراه فاندامنتال فارکس | commercena

21 شهریور 1402

عوارض ورود مواد اولیه به مناطق آزاد صفر تا ۱۰ درصد تعیین شد

19 شهریور 1402

ترازوهای غیراستاندارد و قاچاق از سطح بازار خوزستان جمع‌آوری می‌شوند

25 شهریور 1402

سایه ۱۷ هزار مشاورنما بر سر بازار مسکن

25 شهریور 1402

دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو توسط سازمان حمایت ابلاغ شد

11 شهریور 1402

کاهش ۳۰ درصدی قیمت انواع برنج ایرانی

29 شهریور 1402

حفظ ماهیان خاویاری مولد با میکرو سزارین/ راه‌اندازی شهر موزه خاویاری

25 شهریور 1402

احداث پردیس فناوری صنایع معدنی در مجاورت مجتمع‌های فولادی

25 شهریور 1402

تدوین بسته جامع اشتغالزایی برای افراد دارای معلولیت

29 شهریور 1402

جهش تولید و تحول اراضی دیم لرستان با کاشت گیاهان دارویی زرشک

21 شهریور 1402

رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱

23 شهریور 1402

پربازدید

[xero_seo]

Sitemap

Trending.

No Content Available

اژانس خبری بازرگانی مرجع انعکاس اخبار بازرگانی ایران است

ما را دنبال کنید

دسته‌ها

  • اخبار
  • خبر

Recent News

آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی با 32 درس رایگان +جزوه های PDf سریع آسان | zabannew

4 مهر 1402

بازار مناسب محصولات کشاورزی فارس در بازار روسیه

4 مهر 1402
  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

کلیه خقوق برای commercena.ir محفوظ است

No Result
View All Result
  • Home

کلیه خقوق برای commercena.ir محفوظ است