در این رابطه ندا مصطفوی، سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردها مرکز تتا، با بیان اینکه در این بهروزرسانی اطلاعات ۱۸۰ هزار کسب و کار اینترنتی با موفقیت انتقال یافته و هماکنون، سامانه همانند گذشته در حال ارائه خدمات به متقاضیان است، گفته که برای حدود ۲۰۰ کسب و کار از ۱۸۰ هزار کسب و کار دارای اینماد فعال در این جابهجایی مشکلاتی ایجاد شده بود که این مشکلات در هفته گذشته به طور کامل برطرف شده ولی سایر اینمادها و درگاههای پرداخت برای کاربران قبلی سامانه همچنان بدون مشکل در حال فعالیت هستند. به طور کلی طی دو هفته اخیر از زمان بهروزرسانی سامانه تا کنون، ۱۵۰۰ اینماد جدید نیز بدون مشکل صادر شده که فهرست کامل آنها نیز به فهرست قبلی در سایت اینماد اضافه میشود.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راهاندازی سامانه جدید اینماد(نماد اعتماد الکترونیکی) خبر داده و اعلام کرد که در روزهای گذشته، به علت تغییرات ایجاد شده در فرآیندها، برخی از کاربران سامانه جدید اینماد با مشکلاتی در کار با سامانه مواجه شده بودند که این موارد برطرف شده است.
این موضوع انتقاداتی به دنبال داشت، اما در نهایت اینماد بدون ستاره بهعنوان راهکار پیشنهادی بخش خصوصی برای کسبوکارهای خرد مطرح شد. بدین ترتیب فروردین ماه امسال مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که سرانه روزانه اعطای اینماد به ۱۰۰ رسیده و تا ابتدای سال جاری بیش از ۱۵ هزار کسبوکار خرد اینماد بدون ستاره دریافت کردند.
اینماد چیست؟
به گزارش ایسنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) اعلام کرد که با هدف تسهیل و تسریع امور برای کسبوکارهای اینترنتی، سامانه جدید اینماد راهاندازی شده و اساس تغییرات جدید نیز بر بهینهسازی، هوشمندسازی و یکپارچهسازی فرایندها و بر اساس بازخوردهای دریافتی از بخش خصوصی بوده است. سامانه جدید اینماد در انتهای شهریور امسال پیادهسازی و عملیاتی شد.
کارکرد نماد اعتماد الکترونیکی احراز هویت، آدرس و اصالت مجوزهای تخصصی اشخاص برای شروع و ادامه فعالیت در همان رسته شغلی در فضای مجازی است، اما پیرو آییننامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی مصوب هیات دولت دوازدهم، شرکتهای پرداختیار ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) از مشتریان خود شدند و مقرر شد از مردادماه سال ۱۴۰۰، دریافت اینماد برای کسبوکارهایی که پرداخت الکترونیکی دارند، اجباری شود.
گفتنی است طبق اعلام تتا در روزهای گذشته، بهعلت تغییرات ایجاد شده در فرآیندها، یکپارچهسازی پایگاههای داده مختلف و ارتباط با سرویسهای سامانههای دیگر دستگاهها، برخی از کاربران سامانه جدید اینماد با مشکلاتی در کار با سامانه مواجه شده بودند که این موارد برطرف شده است.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402071509867/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81-%D8%B4%D8%AF