دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 12 ابزار کاربردی بازاریابی دیجیتال
با توجه به افزایش روز افزون کاربران از شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین، حضور در این فضا برای جلب توجه مردم ضروری است و شاید تنها راه برندهای بزرگ برای حضور در مرکز توجه مشتریان باشد. اتوماسیون بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشین ابزاری هستند که کارهای مارکتینگ را بهطور اتوماتیک شرکت طراحی سایت سی یو وب (خودکار) انجام میدهند. با هدفمندسازی بازاریابی برای مخاطبان به کمک این روش، میتوانید علاوه بر صرفهجویی در زمان، به نتایج شگفتآوری دست پیدا کنید. افیلیت مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن یک خردهفروش، تبلیغ خود را در یک وبسایت قرار میدهد و در ازای هر مشتری که از سمت تبلیغات در آن وبسایت معرفی میشود، برای آن پورسانت در نظر میگیرد.
آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز است؟
رپورتاژ یکی از بروزترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و سئو است که میتواند آثار مثبتی بر شرایط سایت شما از نظر تعداد بازدیدکننده و رتبهبندی گوگل داشته باشد. رپورتاژ که در لغت به معنی یک آگهی تبلیغاتی است، نوشته میشود تا شما را به گروه جدیدی از مخاطبین معرفی کرده و به شما در کسب اعتبار بیشتر در بازار کمک نماید. در پایان، برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر در طولانی مدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد بر اساس آنالیتیکس عمل کند. به عنوان مثال، شاید بعد از چند ماه متوجه شوید که مخاطبان شما به محتوای اینستاگرام شما دیگر علاقه مند نیستند، اما عاشق چیزی که در توئیتر می گذارید هستند. البته که این موقعیتی عالی برای ارزیابی دوباره استراتژی اینستاگرام شماست، اما شاید هم نشانه ای از این باشد که مخاطبان شما یک کانال متفاوت را برای استفاده از محتوای برندسازی شده ترجیح می دهند. اگر حالت بیزینس شما B2B است، فعالیت های دیجیتال شما بیشتر حول محور ایجاد سرنخ آنلاین است با هدف این که کسی با مسئول فروش شما صحبت کند.
بنابراین به خودتان سخت بگیرید، کلیه اوراق اداری شما، تزئینات و اکسسوریهای دفتر کارتان، حتی وسایل پذیرایی از میهمانتان، همه و همه باید دارای هویت یکسان باشند؛ شما باید برند خود را در روح مخاطبتان بدمید و مخاطب را درگیر خودتان کنید. اگر بتوانید این مهم را انجام دهید آنجاست که میتوانید منتظر مشتری وفادار و مبلغ باشید؛ دقیقا همانجایی که برند شما شکل گرفته است! این نکته را نیز فراموش نکنید، هویت بصری سازمان شما چیزی نیست که هر روز و هر دقیقه بتوانید آن را تغییر دهید، با هر بار تغییر هویت بصری سازمانی لطمه بزرگی به کسب و کار و آینده خود خواهید زد؛ بنابراین از این مورد اصلا به سادگی عبور نکنید! تمام وسواس خود را به کار ببرید و بهترین خود را عرضه کنید؛ همچنین در صورتی که تخصص کافی در این زمینه را ندارید، میتوانید از مشاوره دیجیتال مارکتنیگ و واحد طراحی و اجرای هویت بصری سازمانی ما بهرهگیری نمایید. یک محتوای متوسط رو به خوب را با یک استراتژی بازاریابی محتوایی صحیح میتوان به طرز قابل توجهی منتشر و از آن نتایج مثبت گرفت؛ اما انتشار بدون استراتژی، بهترین محتوای تولید شده را هدر خواهد کرد و هیچ نتیجهای را در بر نخواهد داشت.
ممکن است بسیاری از برندهای بزرگ را در شبکههای اجتماعی دنبال نکنید، اما اینفلوئنسر هایی را دنبال میکنید که گهگاه محصولات یا خدماتی که دوست دارند را به نمایش میگذارند و تبلیغ میکنند، که ممکن است برای شرکتهای کوچک باشند. به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، شما کنترل کاملی بر محل انتخاب پول خود دارید. شاید شما به جای پرداخت هزینه کمپینهای PPC، هزینه برای نرم افزاری پرداخت کنید که به شما در طراحی پست اینستاگرام کمک میکند. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را میدهد تا به طور مداوم تغییر داشته باشید و روند را عوض کنید تا اطمینان حاصل کنید که هرگز در کانالهایی که عملکرد خوبی ندارند، پولی تلف نمیکنید.
بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) – Search Engine Optimization
با این حال در این پست تلاش خواهیم کرد تا با آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ و مفاهیم آن، دروازههای ورود شما به دنیای بازاریابی دیجیتال را فراهم کنیم. غیرممکن است وارد دنیای بازاریابی شده باشید اما نامی از دیجیتال مارکتینگ نشنیده باشید. بازاریابی دیجیتال این روزها به یکی از مهمترین شاخههای بازاریابی تبدیل شده است و بازاریابها تلاش میکنند تا هرچه بیشتر از آن کمک بگیرند. حال اگر برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی و سایت های معتبر تبلیغات انجام دهید زودتر به نتیجه خواهید رسید و می توان انتظار داشت که حداکثر ظرف مدت 6 ماه نتیجه مطلوبی حاصل شود.
یکی دیگه از محتواهایی که قابلیت استفاده داره، بلاگ پست یا مقالهای هستش که در مورد یک موضوع، خدمات یا برند مشخص توضیح میده. برای برندتون یک صدا و لحن نیش و یکنواخت پیدا کنین، صبور باشین و با بالا رفتن تعداد فالوئرهاتون، نتایج بهتری از تبلیغات رو شاهد باشین. نرم افزار مدیریت اکتیو دایرکتوری برنا مدیریت و گزارش گیری از اکتیو دایرکتوری به روشی آسان و تحت وب. نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا دسترس پذیری و منابع شبکه را زیر نظر بگیرید و از رخداد ها با خبر شوید.
این روش بازاریابی، درست است که سودآور است اما بیایید منصفانه به این موضوع نگاه کنیم و از چالشهایی که سر راهمان سبز میشود دور نشویم. کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزدبیلاود مارکتینگ محفوظ است و طبق قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. برای دریافت آخرین مقالات و یا تخفیفات بیلاود مارکتینگ در خبرنامه ایمیلی ما مشترک شوید.
- با توجه به هزینه بالای کلاسهای آموزشی، دورههای محدودی برای آموزش این مبحث به صورت رایگان وجود دارد.
- اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یکدانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار میگیرد.
- لذا اگر به دنبال برونسپاری تولید این محتوا نباشید، تنها سرمایهگذاری موردنیاز، صرف زمان خواهد بود.
- بازاریابی محتوایی یکی از مهمترین استراتژیهایی است که باید در برنامه بازاریابی دیجیتال خود لحاظ کنید.