انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402062314654/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%D8%AD%D9%84-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C
وی در پایان این نامه، ضمن تاکید بر اینکه در صورت عدم توجه به این مشکلات شاهد بدتر شدن اوضاع و تشدید مشکلات در صنعت خودرو خواهیم بود، از عباس علیآبادی (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، خواستار تشکیل جلسه فوری حضوری جهت تبیین مشکلات فوقالذکر و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی شده است.
به گزارش ایسنا، آرش محبینژاد در این نامه، تاکید کرده است که انجمن صنایع همگن و نیرو محرکه قطعهسازی کشور در جهت رسالت خود مبنی بر ایجاد ارتباط بین قطعهسازان و خودروسازان کشور و سایر نهادهای ذیربط طی این سالها، مجموعهای از مشکلات، چالشها و هشدارها را به خودروسازان وزارت صمت، وزارت اقتصاد، نمایندگان مجلس و سایر مجموعههای تصمیمگیرنده منعکس کرده است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی چالش نقدینگی، قیمتگذاری دستوری خودرو و قطعات آن، دشواری تأمین ارز مواد اولیه داخلی و خارجی، لزوم ایجاد زیرساختهای جدید و تأمین ماشینآلات و بهروزآوری دانش فنی، عدم وجود مرکزیت سیاستگذاری در صنعت خودرو، انرژی و منابع انسانی و البته تأمین قطعات یدکی خودروهای نو و دست دوم وارداتی را از مهمترین چالشهای جدی صنعت قطعهسازی کشور دانسته است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور، در نامهای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح اساسیترین مشکلات و چالشهای بحران زا در صنعت قطعه سازی کشور، خواستار جلسهای حضوری با وزیر صنعت جهت تبیین این شرایط شده است.