CPC یا هزینه به ازای هر کلیک (Cost Per Click)، مبلغی است که تبلیغکننده در هر زمانی که کاربر بر روی آگهی گوگل ادز آنها کلیک میکند باید به گوگل بپردازد. چرا در گوگل ادز تبلیغ کنید؟ چرا که اشارۀ مستقیم به کلمۀ «تبلیغات» و حس مواجه شدن با یک وبسایت تبلیغی مخاطب را دلزده میکند. جدول زیر به شما برای مقایسۀ بهتر کمک میکند. یکی از روش های مهم در سئو و بهینه سازی، گرفتن بک لینک از سایت های معتبر است، بنابراین با انتشار رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر، شما توانسته اید به کمک اعتبار آن سایت، ذهن کاربران اینترنت را به خود درگیر کنید. بنابراین رپورتاژ آگهی شما نیز کلیک بیشتری میخورد. همچنین گوگل به این نوع سایت ها اهمیت و اعتبار بیشتری میدهد و تبلیغات در این نوع سایت ها برای شما مفید خدمات گوگل ادز تر خواهد بود. هرچه این رتبه به 100 نزدیک تر باشد، احتمال اسپم سایت نیز بیشتر است. در غیر اینصورت، احتمال اینکه مردم به آن اهمیتی بدهند، بسیار کم است. معمولا از سایت هایی رپورتاژ گرفته می شود که بازدید بالایی دارند؛ بنابراین زمانی که شما در وب سایت های معتبر و پربازدید رپورتاژ میدهید، احتمال دیده شدن آنها در میان سایر محتواها و وب سایت ها نیز زیاد می شود.
هرچند کار با گوگل ادسنس در ایران پیچیدگیهایی دارد، اما درک مفهوم آن و چگونگی کار با آن از ملزومات است. نیز در آن مناسب است. از طرفی شاید در آینده قوانین تغییر کرده و این راه دشوار برای ایرانیان نیز آسان شود. با استفاده از سئو سایت هم می توان تبلیغات کسب و کار را کرد و هم می توان یک کسب و کار مجازی راه اندازی نمود . اخبار رسمی هم می تواند بهترین سایت رپورتاژ آگهی باشد چراکه یکی از اولین پلتفرم هایی است که به صورت تخصصی در زمینه توزیع خبر فعالیت دارد. ویژگی بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی چیست؟
سال 1391 سایت تسنیم آغاز به کار کرد. صرفا به خاطر هزینه کمتر، سایت و کسب و کار خود را در هر سایتی، تبلیغ نکنید. مدیریت هزینه هایتان را به شخصی بسپارید که از کار با گوگل ادوردز آگاهی داشته باشد و بداند که چطور می تواند با کمترین صرف هزینه بهترین نتیجه را ارائه دهد. در نتیجه برای رپورتاژ آگهی گزینه خوبی خواهد بود. قیمت مناسب انتشار آگهی در این سایت یکی از نکات مثبت این سایت به شمار می رود. در این مقاله شیوه تعیین قیمت کلمات را به طور کامل توضیح دادهایم. اما به طور کلی ، شما باید بودجه های مختلف کمپین و مبلغ پیشنهادی را بر اساس اهداف تجاری خود تعیین کنید.
تبلیغات مزاحم در وبسایتهای مختلف حتی در موبایلها نیز دست از سر ما بر نمیدارند. تبلیغات با قوانین هم خوانی دارد، برنامهریزی کرده است و از طرفی برنامه گزارش دهی درباره آگهی تبلیغاتی نیز ترتیب داده است تا همه چیز با قوانین گوگل مطابقت داشته باشد و این برنامهریزی را در اختیار مخاطبان قرار داده است. رپورتاژ آگهی، در واقع یک روش تبلیغاتی است، که اسپانسر با صرف هزینه ای به یک سایت معتبر، متن آگهی خود را در آنجا منتشر میکند. تعداد زیادی از شرکت ها شماره تلفن خود را در متن تبلیغ نشان می دهند، اما کلیک بر روی شماره های موجود در متن تبلیغ منجر به تماس نمی شود این به این معنی است که کاربران در هنگام مشاهده تبلیغات شما یا باید شماره تماس را به خاطر بسپارند و یا آن را یادداشت کنند .
همچنین شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان سئو سایت، اقدامات درست تری برای بهبود رتبه سایتتان داشته باشید. سئو فنی هم در رتبه بندی گوگل و هم در افزایش نرخ ترافیک ناشی از علاقه کاربر، تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. تبليغات رايگان سايت، توانسته است تا امکانات خود را در بازار تجارت برای برندسازی (branding) محصولات و ارائه خدمات به نمایش بگذارد و افراد زیادی را به خود جذب کند. اگر میخواهید اطلاعات مهم و خاص خود را در زمینه خدمات، کالا و یا تجارت در زیر آگهی اصلی نمایش دهید، میتوانید از Callout Extension بهره ببرید. این وب سایت خبری روزنامه های خبر ورزشی، سیاحت و تجارت و نگاه پنجشنبه را منتشر میکند. وب سایت نمناک در سال 1391 راه اندازی شد.
گوگل با الگوریتم از پیش تعیین شده، مبلغ پیشنهادی شما و کیفیت تبلیغ ارائه شده توسط شما را بررسی میکند. چگونه امتیاز کیفیت عالی در گوگل ادوردز به دست آوریم؟ البته محتوای طولانی ولی بدون کیفیت نیز، از نظر گوگل اهمیت ندارد. در ادامه برخی از بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی را برای شما آماده کرده ایم؛ البته قیمت و دامین آتوریتی ذکر شده مربوط به بهمن 1400 می باشد. البته بهترین راه تمرکز بر هر دو روش و پیشبرد همزمان آنهاست. اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که کدام روش مناسبتر است؟ در این مقاله، سعی میکنیم با بررسی چگونگی محاسبه هزینه کمپینهای مخلتف گوگل ادز به این سوال پاسخ دهیم. تمام کاری که شما باید بکنید این است که وارد گوگل ادز شوید و روی گزینۀ Start now کلیک کنید… اگر چنین است باید متحمل هزینه های زیادی شوید.
نیاز به متخصص امر: ممکن است در ابتدا بتوانید خودتان کمپینها را مدیریت کنید اما با گسترش کسبوکارتان، قطعا نیازمند نیروی متخصص برای ساماندهی این ابزار خواهید بود. سئو روشی است که تقریبا رایگان است و هزینۀ زیادی را بر صاحب کسبوکار تحمیل نمیکند اما شخصی که به دنبال سرعت نتیجهگیری از تبلیغات خود است، میخواهد بر یک کلیدواژه خاص تمرکز کند که درجه سختی آن بالاست و امکان موفق شدنش با سئو کم است، یا فرصت هماهنگی با تغییرات الگوریتمهای گوگل را ندارد بهتر است از گوگل ادز استفاده کند تا نتیجۀ مد نظرش را بگیرد. تعیین موقعیت جغرافیایی در گوگل ادز چه اهمیتی دارد؟
هرچه عدد مشخص شده به یک نزدیکتر باشد، ترافیک سایت بیشتر بوده و در نتیجه میزان بازدیدکنندگان سایت نیز بیشتر است. میزان اثربخشی تبلیغات PPC به کلمات کلیدی مورد استفاده و بهینه بودن متن تبلیغ بستگی دارد. در Call Extension تماس میگیرند ولی روی حالت Message وقتی لمس میکنند وارد صفحهای میشوند که میتوانند برای ما پیامک ارسال کنند که حتی ما میتوانیم یک متن پیشفرض هم آماده کنیم و موقعی که کاربر وارد صفحه پیامکش میشود آن ظاهر شود و همان را برای ما ارسال کند. را در متن تبلیغ به مشتریان خود نمایش دهند و از طریق آنها بازخورد بهتری را از تبلیغات خود کسب کنند. کاری کنید که مشتریان بتوانند به آسانی شما را پیدا کنند… در ضمن اگر شما چند کمپین فعال داشته باشید اما یکی از آنها به خوبی کار نکند، میتوانید به سرعت آن را متوقف کنید و بودجهاش را به سایر کمپینهای فعال خود اختصاص دهید. این مقاله به همین موضوع اختصاص یافته و ما قصد داریم یکی از سایت های برتر ایرانی در زمینه تبلیغات کلیکی را با پلتفرم گوگل ادوردز مقایسه کنیم. مقایسه گوگل ادز و سئو کاری بود که ما برای شما انجام دادیم؛ تصمیم و انتخاب با شماست. مثلا ممکن است شخصی زمان زیادی برای گسترش فعالیتش درنظر داشته باشد اما پول کافی برای شروع کمپین در گوگل ادز نداشته باشد.
از طرفی مردم حوصله خواندن متنی سرتاسر تعریف و تمجید از یک برند را ندارند، بنابراین باید بگونه ای محتوا رپورتاژ آگهی را بنویسید، که علاوه بر کوتاه بودن، بتواند برند شما را معرفی کرده و همچنین برای خواننده نیز مفید باشد. محتوا تبلیغاتی شما باید در قالب یکی از محتوا های مهم سایت میزبان رپورتاژ آگهی، نمایش داده شود. برخی از کسبوکارها اجرا و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی خود را به آژانسهای تبلیغاتی میسپارند؛ ولی ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید خودتان صفر تا صد کمپینتان را در دست بگیرید. Aden Andrus، سرپرست بازاریابی محتوایی شرکت Disruptive Advertising میگوید: « گوگل به دنبال پول است پس تلاش میکند تا جای ممکن پروسه ساخت اکانت و شروع تبلیغات در ادوردز را برای شما آسان کند. اگر تمایل به استفاده از روش خودکار گوگل ندارید، می توانید شخصاً برای هر تبلیغ یک هزینه هر کلیک جداگانه تعریف کنید و در مزایدات مربوط به این تبلیغات شرکت کنید. آنچه تا اینجا مطالعه کردیم نکاتی بودند که برای انتخاب روش مناسب تبلیغ و افزایش بازدید باید در نظر گرفت. برای پاسخ به این سوال می توانید محتوای نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری را مطالعه کنید. مثلاً در همین قضیه خرید عینک ارزان، مثلاً اگر «ارزان» را نمیخواهیم و اصلاً جز خدمات ما نیست و ما چنین محصولی نداریم که ارزان باشد، کلمات کلیدیمان همه با «خرید عینک، خرید اینترنتی عینک و خرید عینک آفتابی» و اینها شروع میشود، میتوانیم «ارزان، ارزون» را Negative کنیم که ما چنین مخاطبهایی را نمیخواهیم و نمیخواهیم که تبلیغ ما برای این دسته از آدمها نمایش داده شود.
اعتماد بیشتر مردم به نتایج ارگانیک: بسیاری از افراد هنگام جستجو به دنبال نتایجی غیر از آنچه گوگل تحت عنوان “Ad” به آنها معرفی میکند، هستند. گاهی اوقات رپورتاژ شما رتبه می گیرد و در نتایج گوگل نیز ظاهر می شود. به علاوه گوگل برای کاربرانی که طرفدار پروپاقرص تبلیغ در گوگل هستند جایزههایی نیز در نظر گرفته است. اما در این مقاله تاپسئو میخواهیم به یک روش دیگر تبلیغاتی بپردازیم و آن گوگل ادسنس است. اما گاهی شرایط برای استفاده از هر دو روش مساعد نیست. در نهایت انتخاب از میان این دو روش، بستگی به نوع فعالیت شما، هدف از کسبوکار و میزان بودجهتان دارد. نمره کیفیت در واقع میزان مرتبط بودن سایت شما با کلمه کلیدی مورد نظر شما است. البته این نوع قیمتگذاری خیلی بهینه نیست چون گوگل کیفیت یا ارتباط ترافیک را در نظر نمی گیرد و برای دریافت Lead یا فروش بیشتر مناسب نیست اما اگر بودجه بسیار محدودی داشته باشید یا حجم جستجوی برای کلمات کلیدی محدود باشد، این نوع استراتژی بهترین گزینه است. این یک تناقض است، اما هرچه شبکه شما کوچکتر باشد، میتوانید مشتریان بیشتری را کسب کنید.
رپورتاژ باعث می شود تا سایت های مطرح و معتبر درباره شما صحبت کنند و به واسطه آنها شما نیز شناخته شوید. هرچه مدت زمان فعالیت یک سایت بیشتر باشد، آن سایت بازدیدکنندگان بیشتری نیز دارد. هرچه سایتی که به عنوان میزبان انتخاب میکنید، از نظر موضوعی به کسب و کار شما نزدیک باشد، اعتبار آن رپورتاژ آگهی نیز بیشتر است. هرچه دامین آتوریتی یک سایت بیشتر باشد، اعتبار و قدرت آن نیز بالاتر است. در ادامه ی بررسی گوگل ادوردز بهتر است به نحوه ی کار آن نیز اشاره کنیم. شاید برخی از وب سایت ها از دلار ارزان تر برای خرید اکانت گوگل استفاده می کنند که به آن دلار سیاه گفته می شود اما گوگل پس از مدتی دور زدن را فهمیده و در دراز مدت وب سایت شما را بلاک می کند اما اگر قرار باشد همه چیز روتین و قانونی دنبال شود این مشکلات را نخواهید داشت. فروش محصولات به مراتب از ترغیب یک مشتری راضی به ثبت نظر آسان تر است.
تنها تفاوتی که بین پرداخت با لیر یا دلار وجود دارد این است که ارزش لیر کم تر از دلار است و هنگامی که می خواهید با رقیب خود سر قیمت تبلیغ به رقابت بپردازید و به مبلغ پیشنهادی خود یک واحد اضافه کرده و در صفحه اول گوگل باشید، با لیر مبلغ کم تری به نسبت دلار باید پرداخت کنید زیرا ارزش دلار هفت برابر ارزش لیر ترکیه می باشد. در برخی موارد، باید همچنین دانست که دولت به طور خستگی ناپذیری تلاش می کند تا از واردات به نفع تولید ملی جلوگیری کند، بنابراین این مشاوران همچنین می توانند به جستجوی شریک محلی کمک کنند که بتواند نه تنها به عنوان صادرات تجاری بلکه مشارکت تولیدی را پرورش دهد. در واقع این معیار مشخص میکند که سایت مورد نظر توسط گوگل جریمه شده است یا نه. دامین آتوریتی، معیاری برای سنجش قدرت یک دامنه است، که توسط سایت MOZ مشخص میشود. این تبلیغات برای تمامی دامنه ها امکان پذیر نبود. گوگل همچنین به شما این امکان را میدهد که مخاطبان نامربوط را جدا کنید؛ برای مثال اگر محصول شما متناسب نیاز خانوادهای است که فرزند زیر پنج سال دارند، شما میتوانید سرچهای مربوط به نونهالان را از کمپین خود کنار بگذارید.